W naszej poradni psychologiczno-pedagogicznej przeprowadzamy:
- Gdy istnieje potrzeba ustalenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dziecka, czyli wtedy, gdy badamy występowanie specyficznych trudności w nauce czytania i pisania, tj. dysleksji rozwojowej, lub ryzyko ich wystąpienia.
- W celu oceny gotowości szkolnej dziecka oraz określenia występowania ryzyka dysleksji
- Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej oraz defucytu uwagi (ADHD,ADD)
- Diagnoza poziomu inteligencji
- Diagnoza osobowości
- Diagnoza kompetencji społecznych
- Diagnoza samooceny
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Depresji u dzieci i młodzieży
- w innych sytuacjach, kiedy rodzic lub opiekun prawny oraz diagnosta uznają to za konieczne

Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić
Profesjonalna Pomoc Psychoterapeutyczna
Oferujemy szeroki zakres usług terapeutycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb naszych pacjentów.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Oferujemy wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Pomagamy w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, problemami szkolnymi oraz rozwojowymi, wspierając rozwój osobisty i edukacyjny.

Porady psychologiczne
Porady psychologiczne to forma wsparcia, która oferuje szybkie i praktyczne rozwiązania dla konkretnych problemów emocjonalnych i psychicznych. Są to krótkie, ale intensywne sesje.

Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) można opisać jako biologicznie uwarunkowany zbiór zachowań, które mogą występować na różnych poziomach i mogą być mniej lub bardziej poważne. ASD jest złożonym terminem diagnostycznym.

Diagnoza dysleksji
Dysleksję diagnozuje się po ukończeniu przez dziecko klasy trzeciej szkoły podstawowej. Jednak warto w klasie 1-3 diagnozować trudności, jakie pojawiają się na początku edukacji, wczesna diagnoza i interwencja są kluczowe aby skutecznie wspierać dzieci z ryzykiem
dysleksji i pomóc im w przezwyciężeniu trudności w czytaniu, pisaniu i koncentracji.

Nasze wartości
Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc
Nie zwlekaj! Wypełnij nasz formularz kontaktowy, aby umówić się na wizytę. Jesteśmy gotowi wspierać Cię na drodze do zdrowia psychicznego.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług i procesu terapii.
Inne pytanie? Napisz do nas lub zadzwoń
Godziny otwarcia:
Pon – Pt 10:00 – 19:00
Sob 10:00 -14:00
Czy opinia o dysleksji wystawiona w porani jest honorowana w szkołach ?
Tak, opinia o dysleksji wystawiona w niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej jest honorowana w szkole, jednak ważne jest, aby poradnia miała odpowiednie akredytacje oraz spełniała określone standardy. W praktyce, szkoły akceptują opinie z różnych placówek, o ile są one zgodne z ogólnymi wytycznymi i przepisami dotyczącymi orzecznictwa w zakresie dysleksji. Nasza Poradnia oczywiście spełnia wszystkie wymogi i nasze opinie są honorowane w placówkach oświatowych.
Jakie są objawy dysleksji u dzieci ?
Objawy dysleksji u dzieci mogą się różnić, ale zazwyczaj obejmują problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią. Oto niektóre z najczęstszych objawów:
- Problemy z czytaniem:
- Trudności w rozpoznawaniu słów.
- Powolne lub niepewne czytanie.
- Zniekształcanie lub pomijanie słów podczas czytania.
- Trudności w pisaniu:
- Problemy z pisaniem liter, słów lub zdań.
- Niezrozumiała kaligrafia.
- Częste błędy ortograficzne, nawet w prostych słowach.
- Problemy z ortografią:
- Trudności w zapamiętywaniu pisowni słów.
- Tworzenie własnych, niepoprawnych form słów.
- Trudności z nauką języków obcych:
- Problemy z opanowaniem podstawowych zasad gramatyki i słownictwa.
- Problemy z organizacją i planowaniem:
- Trudności w organizowaniu myśli podczas pisania.
- Problemy z zarządzaniem czasem przy zadaniach domowych.
- Zaburzenia pamięci:
- Trudności w zapamiętywaniu list, instrukcji czy dat.
- Niezadowolenie z nauki:
- Frustracja związana z nauką czytania i pisania.
- Unikanie aktywności związanych z czytaniem i pisaniem.
Dzieci z dysleksją mogą również przejawiać trudności w rozumieniu tekstu, co może prowadzić do problemów z nauką w innych przedmiotach. Ważne jest, aby rodzice i nauczyciele byli czujni na te objawy i, w razie potrzeby, zasięgnęli porady specjalisty, aby przeprowadzić odpowiednią diagnozę i wdrożyć wsparcie.
Jak przygotować dziecko do badania? Czy są jakieś szczególne zalecenia, które mogą pomóc w przeprowadzeniu diagnozy psychologicznej w kierunku dysleksji ?
Zredukowanie stresu: Staraj się, aby dziecko nie czuło presji przed badaniem. Podkreśl, że nie ma złych odpowiedzi i że celem jest zrozumienie, jak najlepiej mu pomóc
Przygotowanie emocjonalne: Porozmawiaj z dzieckiem o jego uczuciach związanych z badaniem. Upewnij się, że wie, że jest wspierane i że może liczyć na twoją pomoc.
Przygotowanie praktyczne: Upewnij się, że dziecko jest dobrze wypoczęte przed badaniem. Zorganizuj wizytę w dogodnym terminie, aby uniknąć zmęczenia.
Zrozumienie procesu: Upewnij się, że dziecko rozumie, że badanie może obejmować różne aktywności, takie jak czytanie, pisanie czy rozwiązywanie zadań, ale nie ma się czego obawiać.
Otwartość na pytania: Zachęć dziecko do zadawania pytań na temat badania i odpowiedz na nie w sposób jasny i zrozumiały.
Po badaniu: Po zakończeniu diagnozy, porozmawiaj z dzieckiem o tym, jak się czuło i co myśli o badaniu. Wspieraj je w zrozumieniu wyników i kolejnych kroków.
Informowanie o badaniu: Wyjaśnij dziecku, na czym polega badanie i dlaczego jest ważne. Używaj prostego języka i dostosuj informacje do jego wieku, aby zrozumiało, że to jest sposób na zrozumienie jego trudności
Jak przygotować dziecko do badania? Czy są jakieś szczególne zalecenia, które mogą pomóc w przeprowadzeniu diagnozy?
Jak długo trzeba czekać na wyniki diagnozy? Czy można otrzymać wstępne informacje?
Wyniki diagnozy są dostępne po badaniu, psycholog omawia z rodzicami poszczególne wskaźniki zdolności i deficytów.
Podczas tego spotkania psycholog zazwyczaj:
Przedstawia wyniki: Wyjaśnia, jakie trudności zostały zidentyfikowane, oraz jakie są możliwe przyczyny problemów związanych z nauką
Daje wskazówki: Oferuje konkretne zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem, w tym techniki i strategie, które mogą pomóc w nauce i codziennym funkcjonowaniu
Odpowiada na pytania: Umożliwia rodzicom zadawanie pytań dotyczących wyników diagnozy, co pozwala lepiej zrozumieć sytuację dziecka i wprowadzić zalecane działania.
Omawia dostosowania w szkole: Jakie modyfikacje lub dostosowania w szkole mogą być potrzebne, aby wspierać dziecko?
Opisuje indywidualne cechy dziecka: Jakie są mocne strony dziecka oraz obszary, w których może potrzebować wsparcia? Czy są inne czynniki, które mogą wpływać na jego naukę, takie jak styl uczenia się czy osobowość?
Przedstawia metody nauczania: Jakie metody i strategie nauczania mogą być najbardziej skuteczne dla dziecka z dysleksją? Jak rodzice mogą współpracować z nauczycielami w celu wprowadzenia tych metod?
Tłumaczy jak wspierać umiejętności czytania i pisania: Jakie konkretne ćwiczenia lub materiały mogą pomóc w rozwijaniu umiejętności czytania i pisania? Jakie zasoby są dostępne, aby wspierać naukę w domu?
Zwraca uwagę na wsparcie emocjonalne: Jak radzić sobie z emocjami dziecka związanymi z nauką i trudnościami? Jak wspierać jego pewność siebie i motywację
Omawia terapie i zajęcia dodatkowe: Jakie formy terapii, takie jak terapia logopedyczna, terapia zajęciowa lub terapia pedagogiczna, mogą być korzystne? Jakie zajęcia dodatkowe mogą wspierać rozwój umiejętności?
Zbieranie tych informacji może pomóc rodzicom w skutecznym wsparciu dziecka i stworzeniu optymalnych warunków do nauki i rozwoju.
Jakie zasady dotyczące prywatności i poufności obowiązują podczas diagnozy? Kto ma dostęp do wyników?
Podczas diagnozy psychologiczno-pedagogicznej, w tym diagnozy w kierunku dysleksji, obowiązują określone zasady dotyczące prywatności i poufności, które mają na celu ochronę danych osobowych dziecka oraz jego rodziny. Oto kluczowe zasady i informacje na ten temat:
Poufność danych: Wyniki diagnozy oraz wszelkie informacje dotyczące dziecka są traktowane jako poufne. Specjaliści zobowiązani są do zachowania tajemnicy zawodowej i nieudostępniania danych osobowych bez zgody rodziców lub opiekunów.
Dostęp do wyników: Zwykle wyniki diagnozy są dostępne dla rodziców lub opiekunów prawnych dziecka. To oni mają prawo do wglądu w dokumentację i wyniki badań.
Informacje dla nauczycieli: Jeśli rodzice wyrażą zgodę, wyniki diagnozy mogą być udostępniane nauczycielom lub innym specjalistom, którzy pracują z dzieckiem, aby mogli dostosować metody nauczania i wsparcia. Opinia wydawana po badaniu przekazywania jest rodzicom, którzy przekazują ten dokument szkole.
Prawa rodziców: Rodzice mają prawo do pytania o to, jakie informacje są gromadzone oraz jak będą one wykorzystywane. Mogą również żądać wglądu do dokumentacji oraz informacji na temat osób, które mają dostęp do wyników diagnozy.
Przechowywanie danych: Dokumentacja związana z diagnozą powinna być przechowywana w sposób zabezpieczający prywatność dziecka. Powinna być dostępna tylko dla uprawnionych osób.
Zasady etyczne: Specjaliści pracujący w poradniach psychologicznych są zobowiązani do przestrzegania zasad etyki zawodowej, które obejmują ochronę prywatności pacjentów i ich rodzin.
W jakich dniach i godzinach przeprowadzana jest diagnoza ?
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna, w tym diagnoza w kierunku dysleksji, przeprowadzana w naszej poradni jest w poniedziałki, środy, czwartki, piątki oraz soboty, często zaleca się przeprowadzać w godzinach porannych z kilku powodów:
Lepsza koncentracja: Dzieci są zazwyczaj bardziej wypoczęte i skoncentrowane po przespanej nocy. Rano mają więcej energii, co sprzyja lepszemu wykonywaniu zadań i testów.
Minimalizacja zmęczenia: W miarę upływu dnia dzieci mogą czuć się zmęczone, co może wpłynąć na ich wydajność podczas badania. Rano dziecko jest mniej narażone na zmęczenie i rozproszenie
Stabilność emocjonalna: O poranku dzieci często mają mniej stresu i obaw związanych z dniem szkolnym, co może ułatwić im współpracę podczas badania.
Efektywność diagnozy: Lepsza koncentracja i mniejsze zmęczenie mogą prowadzić do dokładniejszych wyników diagnozy, co jest kluczowe dla prawidłowej oceny i dalszego wsparcia dziecka.
Przeprowadzenie diagnozy w godzinach porannych może zatem przyczynić się do uzyskania bardziej rzetelnych wyników oraz komfortu zarówno dla dziecka, jak i dla rodziców.
9 min. czytania

Relaks
Czytaj dalej9 min. czytania

Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki – dyskalkulia rozwojowa
Czytaj dalejBlog
Wiedza na Temat Zdrowia Psychicznego
Zapraszamy do lektury naszego bloga, gdzie dzielimy się wartościowymi informacjami na temat zdrowia psychicznego, poradami terapeutycznymi oraz inspirującymi historiami. Znajdziesz tu artykuły napisane przez naszych ekspertów, które pomogą Ci lepiej zrozumieć i radzić sobie z różnorodnymi wyzwaniami emocjonalnymi.