top of page
A252CC8F-0911-43F0-8D64-8895743E26CF%20(

MGR KATARZYNA LIGIĘZA

psycholog, psychoterapeuta
dyrektor poradni

 

 

 

Mgr Katarzyna Ligięza - Dyrektor Poradni 

Psycholog, psychoterapeuta. Ukończyła w 2006r.  psychologię na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.  W 2022r. ukończyła Studia Podyplomowe prowadzone przez Collegium Mediucum Uniwersytety Jagiellońskiego na kierunku "Podstawy Psychoterapii". Aktualnie  jest słuchaczką studiów podyplomowych na kierunku szczegółowe zagadnienia psychoterapii organizowanych przez Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Studia te stanowią kontynuację studiów podyplomowych „Podstawy psychoterapii” i przygotowują słuchaczy do ubiegania się o Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego zgodnie z trybem uzyskiwania Certyfikatu Psychoterapeuty. Szczegółowe warunki uzyskania certyfikatu określone są przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, które atestowało program tego kształcenia.Program studiów posiada atestację Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Mgr Ligięza posiada niezbędną wiedzę do stosowania psychoterapii w leczeniu zaburzeń zdrowia, pracuje w oparciu o podejście psychodynamiczne. Prowadzi psychoterapię której celem  jest wspomaganie funkcjonowania pacjentów w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju. Terapia taka może pomóc pacjentom w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. A także zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką, mgr Katarzyna Ligięza prowadzi psychoterapię indywidualna w zakresie problemów osobistych takich jak: depresje, lęki, problemy w radzeniu sobie z emocjami, stresem, trudności w relacjach społecznych, nieśmiałość, problemy z akceptacją siebie a także problemów szkolnych i problemów rodzinnych. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. 

IMG_7806.HEIC

MGR MARTYNA ZGLENICKA

psycholog, pedagog
 

 

 

 

mgr Martyna Zglenicka

Psycholog, Pedagog

Ukończyła pięcioletnie studia psychologiczne ze specjalnością psychologia rodziny oraz studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej ze specjalnością pedagogika resocjalizacyjna na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Aktualnie kontynuuje kształcenie na studiach magisterskich - pedagogika specjalna ze specjalnością resocjalizacja z socjoterapią. Ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach prowadzony przez “CTSR” w Warszawie. 

 

Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i adolescentami, które zdobyła pracując w placówkach wsparcia dziennego jako wychowawca oraz prowadząc warsztaty z zakresu kompetencji “miękkich”. Ma przygotowanie merytoryczne do prowadzenia terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) jak również dzieci z rozpoznaną nadpobudliwością psychoruchową i deficytami uwagi. W obszarze jej zainteresowań i kompetencji są zachowania asertywne, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów a także umiejętności z zakresu kompetencji społecznych poparte wieloma kursami i szkoleniami. Tych umiejętności uczy swoich pacjentów. Jak pokazuje praktyka młodzi ludzie wyposażeni w narzędzia do dobrej komunikacji i budowania dobrych relacji, lepiej odnajdują się w rzeczywistości rówieśniczej, lepiej radzą sobie z frustracją, rzadziej są bezradni.  Prowadzi terapie psychologiczną której celem  jest wspomaganie funkcjonowania pacjentów  w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju. Terapia taka może pomóc pacjentom w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. A także zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką. Mgr Martyna Zglenicka w pracy z dziećmi i młodzieżą kładzie szczególny nacisk na nawiązanie i rozwijanie pozytywnej relacji terapeutycznej, która według niej jest jednym z ważniejszych wskaźników skuteczności terapii. Psychologia jest jej największą pasją.

Jest specjalistką LGBT+ friendly.

336880646_752959609694579_2961702264840137466_n.jpg

MGR ALEKSANDRA KUŹNIK

psycholog

 

 

 

mgr Aleksandra Kuźnik - psycholog
Ukończyła psychologię (specjalność: psychologia rodziny) oraz pedagogiczne studia kwalifikacyjne na UMCS w Lublinie. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje między innymi pracę w przedszkolu gdzie wykonywała obowiązki psychologa oraz nauczyciela wspomagającego. Obecnie, od 5 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się przede wszystkim diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży. W codziennej pracy wykonuje badania psychologiczne (diagnozuje m. in. poziom rozwoju intelektualnego, specyficzne trudności w nauce, niepełnosprawność intelektualną, szczególne zdolności, trudności w zakresie funkcjonowania
społeczno-emocjonalnego, nadpobudliwość psychoruchową), prowadzi terapie, zajmuje się psychoedukacją rodziców, udziela pomocy nauczycielom, wychowawcom, psychologom i pedagogom szkolnym, prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży oraz rodziców. Regularnie poszerza i aktualizuje swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach.
W pracy z dziećmi i młodzieżą za szczególnie ważne uważa rozpoznawanie szerszego kontekstu ich funkcjonowania, środowiska rodzinnego, rówieśniczego, poszukiwanie zasobów i budowanie relacji opartej na zaufaniu. Ceni sobie pracę zespołową, konsultacje ze specjalistami z innych dziedzin, możliwość wymiany doświadczeń i szerszego spojrzenia na odczuwane przez pacjentów trudności.

Resized-IMG-20230504-WA0003-363610405150718.JPG

MGR ANNA MŁOTEK

pedagog, coach, psychoterapeutka
prowadzi terapię  on-line

 

 

 

Mgr Anna Młotek

Jest psychoterapeutką w trakcie szkolenia, pracuje w podejściu systemowym. Obecnie uczestniczy w całościowym szkoleniu przygotowującym do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty „Psychoterapia indywidualna i terapia rodzin ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu adolescencji", przy Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii  Orwid, atestowanym przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Mgr Anna Młotek posiada certyfikat Coacha ICF. Szkolenie  coachingowe odbyła w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego IPRI w Krakowie. Z wykształcenia jest pedagogiem specjalnym i terapeutą.  Doświadczenie  terapeutyczne zdobywała w pracy  z dziećmi i młodzieżą przewlekle chorującą i hospitalizowaną w oddziale neuropsychiatrycznym Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Jadwigi Śląskiej w Opolu, w somatycznych oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie, w Oddziale Dziennym Klinicznym Psychiatrii Dzieci i Młodzieży CMUJ. Przez wiele  lat wspierała młodych rodziców organizując opiekę  nad dziećmi do lat trzech, jako dyrektor, właściciel kameralnego i relacyjnego Żłobka Niepublicznego „Uśmiechnięty Domek” w Krakowie. Organizuje warsztaty „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców". W pracy psychoterapeutycznej wspiera młodzież, dorosłych i rodziny. Spotkanie z drugim człowiekiem, jest dla niej byciem „tu i teraz” i wsłuchaniem się w jego/jej niepowtarzalną, indywidualną historię. Uważa, że każdy człowiek, w swojej życiowej podróży, niesie ze sobą bagaż transgeneracyjnych przekazów. Jest przekonana, że psychoterapeutyczne towarzyszenie drugiemu człowiekowi, w jego osobistym procesie, wymaga od terapeuty wrażliwości, otwartości oraz wewnętrznego spokoju. Twierdzi, że każdy człowieka jest ekspertem od siebie samego. To oznacza, że odpowiedzi, na wiele stawianych w czasie terapii pytań, osoba może odnaleźć wyłącznie w sobie a terapeuta jest lustrem, w którym może się przeglądać, na drodze do indywidualnego rozwoju i zmiany. Relacja między pacjentem a terapeutą jest mikroświatem odzwierciedlającym życie społeczne, jest polem do bezpiecznego eksplorowania i poznawania siebie. Relacja terapeutyczna to również klucz do zdrowienia, do lepszego rozumienia swoich emocji, odkrywania swoich zasobów, lepszej komunikacji z innymi, rozwijania swojego potencjału, dbania o swoje granice i potrzeby, czy poprawę relacji rodzinnych. Pani Anna Młotek z szacunkiem towarzyszy w rozwoju osobistym nastolatkom i dorosłym a także wspiera rodziców w rozwoju ich kompetencji rodzicielskich. Prowadzi psychoterapię dla osób z problemami emocjonalnymi, w depresji, w kryzysie życiowym, w poczuciu straty, niskiego poczucia własnej wartości, wycofania społecznego, z trudnościami w  relacjach z innymi, w poczuciu izolacji i odrzucenia, a także bezsilności rodzicielskiej i wychowawczej. Mgr Anna Młotek jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej Terapii Rodzin. Swoją pracę terapeutyczną poddaje systematycznej  superwizji u Certyfikowanego Superwizora  Terapii Rodzin PTP.

Przestrzega Kodeksu Etycznego Psychoterapeutów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Soczysty

MGR ALICJA SZCZUKIEWICZ

psycholog 

MGR KATARZYNA LIGIĘZA

psycholog, psychoterapeuta
dyrektor poradni

 

 

 

Mgr Katarzyna Ligięza - Dyrektor Poradni 

Psycholog, psychoterapeuta. Ukończyła w 2006r.  psychologię na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.  W 2022r. ukończyła Studia Podyplomowe prowadzone przez Collegium Mediucum Uniwersytety Jagiellońskiego na kierunku "Podstawy Psychoterapii". Aktualnie  jest słuchaczką studiów podyplomowych na kierunku szczegółowe zagadnienia psychoterapii organizowanych przez Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Studia te stanowią kontynuację studiów podyplomowych „Podstawy psychoterapii” i przygotowują słuchaczy do ubiegania się o Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego zgodnie z trybem uzyskiwania Certyfikatu Psychoterapeuty. Szczegółowe warunki uzyskania certyfikatu określone są przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, które atestowało program tego kształcenia.Program studiów posiada atestację Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Mgr Ligięza posiada niezbędną wiedzę do stosowania psychoterapii w leczeniu zaburzeń zdrowia, pracuje w oparciu o podejście psychodynamiczne. Prowadzi psychoterapię której celem  jest wspomaganie funkcjonowania pacjentów w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju. Terapia taka może pomóc pacjentom w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. A także zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką, mgr Katarzyna Ligięza prowadzi psychoterapię indywidualna w zakresie problemów osobistych takich jak: depresje, lęki, problemy w radzeniu sobie z emocjami, stresem, trudności w relacjach społecznych, nieśmiałość, problemy z akceptacją siebie a także problemów szkolnych i problemów rodzinnych. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. 

IMG_7806.HEIC

MGR MARTYNA ZGLENICKA

psycholog, pedagog
 

 

 

 

mgr Martyna Zglenicka

Psycholog, Pedagog

Ukończyła pięcioletnie studia psychologiczne ze specjalnością psychologia rodziny oraz studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej ze specjalnością pedagogika resocjalizacyjna na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Aktualnie kontynuuje kształcenie na studiach magisterskich - pedagogika specjalna ze specjalnością resocjalizacja z socjoterapią. Ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach prowadzony przez “CTSR” w Warszawie. 

 

Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i adolescentami, które zdobyła pracując w placówkach wsparcia dziennego jako wychowawca oraz prowadząc warsztaty z zakresu kompetencji “miękkich”. Ma przygotowanie merytoryczne do prowadzenia terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) jak również dzieci z rozpoznaną nadpobudliwością psychoruchową i deficytami uwagi. W obszarze jej zainteresowań i kompetencji są zachowania asertywne, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów a także umiejętności z zakresu kompetencji społecznych poparte wieloma kursami i szkoleniami. Tych umiejętności uczy swoich pacjentów. Jak pokazuje praktyka młodzi ludzie wyposażeni w narzędzia do dobrej komunikacji i budowania dobrych relacji, lepiej odnajdują się w rzeczywistości rówieśniczej, lepiej radzą sobie z frustracją, rzadziej są bezradni.  Prowadzi terapie psychologiczną której celem  jest wspomaganie funkcjonowania pacjentów  w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju. Terapia taka może pomóc pacjentom w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie. A także zmienić niepożądane zachowania, nauczyć się nowych, korzystniejszych, polepszyć komunikację międzyludzką. Mgr Martyna Zglenicka w pracy z dziećmi i młodzieżą kładzie szczególny nacisk na nawiązanie i rozwijanie pozytywnej relacji terapeutycznej, która według niej jest jednym z ważniejszych wskaźników skuteczności terapii. Psychologia jest jej największą pasją.

Jest specjalistką LGBT+ friendly.

336880646_752959609694579_2961702264840137466_n.jpg

MGR ALEKSANDRA KUŹNIK

psycholog

 

 

 

mgr Aleksandra Kuźnik - psycholog
Ukończyła psychologię (specjalność: psychologia rodziny) oraz pedagogiczne studia kwalifikacyjne na UMCS w Lublinie. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje między innymi pracę w przedszkolu gdzie wykonywała obowiązki psychologa oraz nauczyciela wspomagającego. Obecnie, od 5 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się przede wszystkim diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży. W codziennej pracy wykonuje badania psychologiczne (diagnozuje m. in. poziom rozwoju intelektualnego, specyficzne trudności w nauce, niepełnosprawność intelektualną, szczególne zdolności, trudności w zakresie funkcjonowania
społeczno-emocjonalnego, nadpobudliwość psychoruchową), prowadzi terapie, zajmuje się psychoedukacją rodziców, udziela pomocy nauczycielom, wychowawcom, psychologom i pedagogom szkolnym, prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży oraz rodziców. Regularnie poszerza i aktualizuje swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach.
W pracy z dziećmi i młodzieżą za szczególnie ważne uważa rozpoznawanie szerszego kontekstu ich funkcjonowania, środowiska rodzinnego, rówieśniczego, poszukiwanie zasobów i budowanie relacji opartej na zaufaniu. Ceni sobie pracę zespołową, konsultacje ze specjalistami z innych dziedzin, możliwość wymiany doświadczeń i szerszego spojrzenia na odczuwane przez pacjentów trudności.

Resized-IMG-20230504-WA0003-363610405150718.JPG

MGR ANNA MŁOTEK

pedagog, coach, psychoterapeutka
prowadzi terapię  on-line

 

 

 

Mgr Anna Młotek

Jest psychoterapeutką w trakcie szkolenia, pracuje w podejściu systemowym. Obecnie uczestniczy w całościowym szkoleniu przygotowującym do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty „Psychoterapia indywidualna i terapia rodzin ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu adolescencji", przy Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii  Orwid, atestowanym przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Mgr Anna Młotek posiada certyfikat Coacha ICF. Szkolenie  coachingowe odbyła w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego IPRI w Krakowie. Z wykształcenia jest pedagogiem specjalnym i terapeutą.  Doświadczenie  terapeutyczne zdobywała w pracy  z dziećmi i młodzieżą przewlekle chorującą i hospitalizowaną w oddziale neuropsychiatrycznym Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Jadwigi Śląskiej w Opolu, w somatycznych oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie, w Oddziale Dziennym Klinicznym Psychiatrii Dzieci i Młodzieży CMUJ. Przez wiele  lat wspierała młodych rodziców organizując opiekę  nad dziećmi do lat trzech, jako dyrektor, właściciel kameralnego i relacyjnego Żłobka Niepublicznego „Uśmiechnięty Domek” w Krakowie. Organizuje warsztaty „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców". W pracy psychoterapeutycznej wspiera młodzież, dorosłych i rodziny. Spotkanie z drugim człowiekiem, jest dla niej byciem „tu i teraz” i wsłuchaniem się w jego/jej niepowtarzalną, indywidualną historię. Uważa, że każdy człowiek, w swojej życiowej podróży, niesie ze sobą bagaż transgeneracyjnych przekazów. Jest przekonana, że psychoterapeutyczne towarzyszenie drugiemu człowiekowi, w jego osobistym procesie, wymaga od terapeuty wrażliwości, otwartości oraz wewnętrznego spokoju. Twierdzi, że każdy człowieka jest ekspertem od siebie samego. To oznacza, że odpowiedzi, na wiele stawianych w czasie terapii pytań, osoba może odnaleźć wyłącznie w sobie a terapeuta jest lustrem, w którym może się przeglądać, na drodze do indywidualnego rozwoju i zmiany. Relacja między pacjentem a terapeutą jest mikroświatem odzwierciedlającym życie społeczne, jest polem do bezpiecznego eksplorowania i poznawania siebie. Relacja terapeutyczna to również klucz do zdrowienia, do lepszego rozumienia swoich emocji, odkrywania swoich zasobów, lepszej komunikacji z innymi, rozwijania swojego potencjału, dbania o swoje granice i potrzeby, czy poprawę relacji rodzinnych. Pani Anna Młotek z szacunkiem towarzyszy w rozwoju osobistym nastolatkom i dorosłym a także wspiera rodziców w rozwoju ich kompetencji rodzicielskich. Prowadzi psychoterapię dla osób z problemami emocjonalnymi, w depresji, w kryzysie życiowym, w poczuciu straty, niskiego poczucia własnej wartości, wycofania społecznego, z trudnościami w  relacjach z innymi, w poczuciu izolacji i odrzucenia, a także bezsilności rodzicielskiej i wychowawczej. Mgr Anna Młotek jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej Terapii Rodzin. Swoją pracę terapeutyczną poddaje systematycznej  superwizji u Certyfikowanego Superwizora  Terapii Rodzin PTP.

Przestrzega Kodeksu Etycznego Psychoterapeutów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

bottom of page