(dysleksja, dysgrafia, dysortografia) oparta o autorskie, sprawdzone metody pracy. Proces terapeutyczny w swoim założeniu oparty wyłącznie o działania terapeuty na terenie poradni. Nasz model ma skuteczność 95-97% bez obciążania rodzica. To jest sprawdzone przez lata pracy. Świetne wyposażenie w różnorodne pomoce, które czynią proces terapeutyczny bardziej atrakcyjny a przez to bardziej efektywny. Jest to praca o charakterze kompleksowej pomocy dzieciom i młodzieży w kierunku minimalizowania trudności w edukacji szkolnej oraz w zachowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem sfery emocjonalno – motywacyjnej w odniesieniu do procesu uczenia się.
Terapia ta skierowana jest do uczniów z niepowodzeniami edukacyjnymi, przede wszystkim tych, które mają związek z problemami w zakresie podstawowych umiejętności szkolnych, jak czytanie, pisanie, liczenie. Są to zwykle uczniowie z trudnościami, u podstaw których leży dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia, a także ci, których niepowodzenia mają inne źródło.
Terapeuta nie może zapomnieć o wsparciu psychologicznym ucznia, który często w związku z niskimi osiągnięciami edukacyjnymi ma obniżony nastrój, samoocenę i poczucie własnych kompetencji. Taka kondycja psychiczna niekorzystnie wpływa na radzenie sobie w szkole i motywację do nauki, zwykle stanowi także jedną z przyczyn problemów w zachowaniu.
Zajęcia mają na celu korygowanie zaburzeń poprzez usprawnianie właściwych obszarów funkcjonowania dziecka, dzięki ich intensywnej stymulacji, oraz kompensowanie zaburzeń, które odbywa się podczas ćwiczeń angażujących zarówno te funkcje, których sprawność jest obniżona, oraz te rozwijające się na adekwatnym do wieku poziomie. Aktywności i zadania, jakie terapeuta proponuje uczniowi powinny być atrakcyjne, zróżnicowane, angażujące kilka zmysłów jednocześnie, winny często bazować na zainteresowaniach i mocnych stronach uczestnika.Bardzo istotnym czynnikiem – niekiedy warunkującym skuteczność oddziaływania terapeutycznego – jest ciągłe dostrzeganie starań dziecka, docenianie wysiłku, jaki został włożony w wykonanie zadania nawet, jeśli jego wynik nie jest w pełni poprawny.